Najlepsze artykuły

Dlaczego warto jeść pistacje?

To zdrowa, niskokaloryczna przekąska, idealna na zimowe wieczory. Zielone orzechy są bogatym źrodłem ponad 30 witamin i minerałów, a także wielu składników fitoodżywczych.

Pistacje należą do najmniej kalorycznych orzechów- 1 pistacja zawiera tylko... 3 kalorie! Ta smaczna przekąska nie tylko zaspokoi nasz głód, ale przede wszystkim dostarczy organizmowi mnóstwo odżywczych składników, które uzupełnią naszą codzienną, zbilansowaną dietę.

Dlatego, jeśli masz wysoki cholesterol i chcesz mieć zdrowe serce- chrup pistacje! Zdaniem naukowców spożywanie garści zielonych orzechów dziennie pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu LDL oraz trójglicerydów. Pistacje zawierają bowiem sporo fitosteroli, które utrudniają przyswajanie cholesterolu z przewodu pokarmowego. W ten sposób- obniżają jego poziom we krwi, zapobiegając m.in. chorobom serca.

Codzienne jedzenie ok. 70 gramów zielonych orzechów może też znacznie zmniejszyć ryzyko zachorowania na niektóre rodzaje nowotworów. Pistacje to porcja antyoksydantów, które wzbogacają dietę w tzw. gamma- tokoferol (jedną z odmian witaminy E), która zapobiega uszkodzeniom DNA wywołanym przez wolne rodniki, co może hamować rozwój komórek nowotworowych.

Na tle innych orzechów, pistacje wyróżnia również wysoka zawartość potasu i magnezu. To także bogate źródło witaminy B6 oraz B1. Z kolei jako jedyne zawierają luteinę i zeaksantynę- karotenoidy, które wzmacniają wzrok i zmniejszają ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej.

kometarze i opinie internautek:

7

podana informacja jest prawdą, jeżeli mówimy o pistacjach nieprażonych. Co innego jest z pistacjami prażonymi . " Proces prażenia może niestety wiązać się z wzbogaceniem składu orzechów o szkodliwe izomery trans kwasów tłuszczowych, które zwiększają ryzyko chorób sercowo-naczyniowych i innych groźnych przypadłości oraz utrudniają pracę nad estetyką sylwetki..." http://potreningu.pl/artykuly/2372/pistacje--smaczne-zdrowe-wartosciowe-ale

Natka

01.04.14

Pistacje zawierają dobre tłuszcze. te tłuszcze są niezbędne by tkanka tłuszczowa okalająca wątrobę i inne narządy pozostawała zdrowa. Ponadto energia pozyskana przez organizm z tłuszczu starcza na dłużej. Więc nie podjadasz i jesteś długo syta. Same plusy, jedyny minus to cena.

AniaS

03.02.14

A dlaczego w błąd? Przecież powszechnie wiadomo że orzechy zdrowe są. A Pistacjowe to są nawet lekko zielonkawe to podejrzewam że są te antyoksydanty. Dodatkowo smaczne. To dobrze, że są artykuły, które uświadamiają nam, które artykuły są zdrowe, a które nie. A co z robieniem masy ... orzech dostarczy ci przynajmniej witamin i mikroelementów oraz dobrych tłuszczów. Wszystko w nadmiarze tuczy więc wiecie ...

jaaaaaa

11.01.14

Dodaj Swoją opinię: