Dlaczego warto jeść pistacje

Pistacje to zdrowa, niskokaloryczna przekąska, idealna na zimowe wieczory. Zielone orzechy są bogatym źródłem ponad 30 witamin i minerałów, a także wielu składników fitoodżywczych.
Dlaczego warto jeść pistacje



Pistacje należą do najmniej kalorycznych orzechów- 1 pistacja zawiera tylko... 3 kalorie! Ta smaczna przekąska nie tylko zaspokoi nasz głód, ale przede wszystkim dostarczy organizmowi mnóstwo odżywczych składników, które uzupełnią naszą codzienną, zbilansowaną dietę.

Dlatego, jeśli masz wysoki cholesterol i chcesz mieć zdrowe serce - chrup pistacje! Zdaniem naukowców spożywanie garści zielonych orzechów dziennie pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu LDL oraz trójglicerydów. Pistacje zawierają bowiem sporo fitosteroli, które utrudniają przyswajanie cholesterolu z przewodu pokarmowego. W ten sposóbb- obniżają jego poziom we krwi, zapobiegając m.in. chorobom serca.

Codzienne jedzenie ok. 70 gramów zielonych orzechów może też znacznie zmniejszyć ryzyko zachorowania na niektóre rodzaje nowotworów. Pistacje to porcja antyoksydantów, które wzbogacają dietę w tzw. gamma - tokoferol (jedną z odmian witaminy E), która zapobiega uszkodzeniom DNA wywołanym przez wolne rodniki, co może hamować rozwój komórek nowotworowych.

Na tle innych orzechów, pistacje wyróżnia również wysoka zawartość potasu i magnezu. To także bogate źródło witaminy B6 oraz B1. Z kolei jako jedyne zawierają luteinę i zeaksantynę- karotenoidy, które wzmacniają wzrok i zmniejszają ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej.

Dlaczego warto jeść pistacje - artykuł w skrócie:

  1. Co zawierają pistacje
  2. Pistacje dobre na cholesterol
  3. Ile kalorii zawiera pistacja. 
  4. Niskokaloryczna przekąska
  5. Pistacje zmniejszają ryzyko zachorowania na nowotwory
  6. Bogate źródło witamin i minerałów
  7. Składniki pistacji
  8. Czy pistacje są kaloryczne

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.